< Powrót do Media

05 marca 2015

Stępka na pierwszy z trzech promów dla BC Ferries

Położenie stępki nowoczesnego promu dla BC Ferries przeszło do historii. Uroczystość odbyła się 5 marca 2015 roku w Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding SA w Gdańsku. Jest to pierwszy z trzech jednostek budowany dla kanadyjskiego armatora - największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej i drugiego największego na świecie.

Położenie stępki jest starą morską tradycją polegającą w przeszłości na położeniu drewnianej belki tworzącej szkielet statku. Obecnie jest to wielotonowa, stalowa część dna statku. Ceremonia położenia stępki nadal jest istotnym elementem procesu produkcyjnego, mimo iż obecnie większość statków budowanych jest metodą modułową.

W uroczystości wzięli udział liczni przedstawiciele władz BC Ferries z Kanady, którym przewodniczył prezes zarządu Mike Corrigan na czele. Symboliczną srebrną monetę (srebrny dolar kanadyjski) w sekcji dennej kadłuba przyspawał osobiście wiceprezes zarządu Mark Wilson. 

Budowane promy zabierać będą na pokład 150 samochodów osobowych oraz 600 pasażerów. Zostały zaprojektowane przez spółkę Remontowa Marine Design, należącą do Remontowa Holding (symbol projektu - RMDC 2990 Double Ended Ferry 145 AEQ). Spełniać będą zarówno wymogi klasyfikatora, tj. Lloyd’s Register, pod którego nadzorem zostaną zbudowane, jak i agendy rządowej Transport Canada.

Kontrakt na budowę promów podpisany został pod koniec 2014 roku. Obejmuje on projekt, budowę statków wraz z pełnym wyposażeniem oraz ich dostawę do portu macierzystego.  Nowe promy zajmą we flocie Kanadyjskiego armatora miejsce dwóch blisko 50-letnich jednostek, które zostaną wycofane z użytku. Trzeci prom będzie stanowił sezonowe uzupełnienie oraz pełnił rolę promu zapasowego. Budowa pierwszej jednostki ma zostać zakończona w III kwartale 2016 roku.